• Najsympatyczniejsza klasa w szkole
    Najsympatyczniejsza klasa w szkole
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Góra Grosza
    Góra Grosza
  • Góra Grosza
    Góra Grosza
  • Najsympatyczniejsza dziewczyna w szkole
    Najsympatyczniejsza dziewczyna w szkole
  • Góra Grosza
    Góra Grosza
  • Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania
    Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania
  • Bal karnawałowy
    Bal karnawałowy
  • Bal karnawałowy
    Bal karnawałowy

Samorząd Uczniowski

 

 Samorząd aktywnie organizuje życie społeczności uczniowskiej, umożliwiając uczniom prezentację talentów i rozwój własnych zainteresowań w zakresie różnych dziedzin. Nasze przedsięwzięcia cechuje kreatywność oraz wysmakowane poczucie humoru. Angażujemy się w akcje charytatywne.Stawiamy na pracę w zgranym zespole

   

 Opiekun SU: mgr Mariusz Stępień

   

 WYBORY

DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

W Szkole Podstawowej im Klemensa Janickiego w Januszkowie odbyły się wybory do samorządu uczniowskiego. Wystartowało trzech kandydatów. Przewodniczącym samorządu została Nicola Dabkiewicz, zastępcą przewodniczącej został Wojciech Kasprzak, a sekretarzem został Miłosz Chęś. W wyborach do samorządu szkolnego brały udziali uczniowie z klasy od I do VI oraz nauczyciele.

 

 Samorząd  Uczniowski

 

Przewodnicząca

Nicola Dąbkiewicz

 

 Zastępca przewodniczącej

Wojciech Kasprzak

 

 Sekretarz

Miłosz Chęś

 

 

 Pierwszego października samorząd uczniowski postanowił zorganizować plebiscyt na "Najsympatyczniejszego chłopaka w szkole" z podziałem na grupy klasowe 1-3 oraz 4-6.

W grupie klas młodszych wybrany został Franciszek Katafiasz z klasy II, natomiast wśród uczniów 4-6 zwyciężył Miłosz Cheś z klasy VI.

Serdecznie gratulujemy.

 

Ponadto Samorząd Szkolny wręczył drobny upominek każdemu chłopakowi z okazji Święta Dnia chłopaka ufundowany przez Radę Rodziców.

 

 

 

 Podsumowanie akcji

„Góra Grosza”

 

Uczniowie naszej szkoły, tradycją lat ubiegłych,  zostali zaangażowani w ogólnopolską akcję charytatywną „Góra Grosza”, której organizatorem jest Towarzystwo Nasz Dom. Celem akcji jak co roku było zebranie jak największej sumy pieniędzy w bilonie, które zostaną przekazane na rzecz dzieci wychowujących się poza własna rodziną, na tworzenie i finansowanie domów dziecka, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych.

Akcja zorganizowana w szkole miała na celu ukazanie i uświadomienie uczniom faktu, że nawet najdrobniejsze nominały pieniędzy zebrane w dużych ilościach pozwolą pomóc najbardziej potrzebującym dzieciom.

Łączna suma zebranych pieniędzy to 93, 37 zł.

Wszystkim, którzy dorzucili choć grosik do Góry Grosza serdecznie dziękujemy!

 


Światowy dzień spódnicy

 

Pod bacznym okiem opiekuna i samorządu dnia 30 października obchodziliśmy w naszej szkole światowy dzień spódnicy. Akcja ta skierowana była tym razem do żeńskiej części naszej społeczności szkolnej.

Tego dnia wiele dziewczynek ubrało swoją ulubioną, najpiękniejszą i jedyną w swoim rodzaju spódniczkę lub sukienkę.

Do akcji przyłączyły się również panie uczące w naszej szkole.

 

Dzień krawata i muszki

 

19 października został ogłoszony dniem krawata i muszki. Akcja była skierowana do chłopców, który mieli w ten dzień ubrać się oryginalnie. Głównym elementem ich stroju miał być krawat lub mucha.

Chłopcy wykazali się pomysłowością w przygotowaniu rekwizytów.

 

Były muchy i krawaty wykonane z papieru, materiału, wstążki, a także te pożyczone od taty, brata, wujka, dziadka.

 

 

 21 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości


 Celem akcji zainicjowanej przez pedagoga szkolnego i Samorząd Uczniowski było: kształtowanie postawy wzajemnej życzliwości, rozwijanie empatii, prawidłowych relacji międzyludzkich.

 

Dzień Życzliwości

 

był to dzień wyjątkowy; pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji. Szkoła została udekorowana – oczywiście na żółto – informacjami na temat życzliwości, żółtymi balonami z wesołymi minkami.

Każda klasa przygotowała „Klasowy kodeks życzliwości” Odbył się konkurs na najbardziej sympatyczną klasę.

Dla odróżnienia i podkreślenia ważności tego dnia wszyscy uczniowie i nauczyciele byli ubrani na żółto bądź też mieli żółte akcenty ubioru.

 

 W plebiscycie na najbardziej sympatyczną i życzliwą klasę (głosami nauczycieli i pracowników szkoły) I miejsce zajęła klasa V, II miejsce zajęła klasa IV, a III miejsce zajęły ex aequo klasa II oraz oddział przedszkolny.

Zwycięskie klasy otrzymały symboliczne nagrody.

 

Zabawa andrzejkowa

  

29 listopada odbyła się w naszej szkole zabawa andrzejkowa dla klas IV-VI. Ci, którzy przybyli na zabawę by potańczyć przy dźwiękach swojej ulubionej muzyki mieli również okazję powróżyć sobie, co czeka ich w przyszłości.

Fantastyczne wróżby przygotowali uczniowie poszczególnych klas. Były tradycyjne serca z imionami przyszłej żony lub przyszłego męża, smakowite babeczki z wróżbami, wróżby z kolorami.

 

Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak zdecydowanie wróżby balonowe, których w tym roku było co niemiara.

Wszyscy świetnie się bawili, a zabawę dodatkowo umiliły również układy taneczne przygotowane przez nasze tancerki z klasy V i VI.

Wszystkim uczestnikom zabawy życzymy, aby ich wróżby jak najszybciej się spełniły.

  

Szkoła Dobrego Wychowania

 

Nasza szkoła brała w tym roku szkolnym udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła Dobrego Wychowania organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego i Instytut Badań nad Demokracją.

Celem konkursu było zapoznanie dzieci ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze.

 

W ramach konkursu w naszej szkole odbył się szereg działań mających na celu promowanie dobrego zachowania oraz zasad savoir-vivre w życiu codziennym.

 

Szkolny Konkurs Literacki

 

W dniach od 15 do 25 marca 2019r.został przeprowadzony konkurs literacki na opracowanie pracy pisemnej na temat

„Moje zachowanie świadczy o mnie”.

 

Celem konkursu było zachęcenie uczniów do pisania oraz prezentowania własnej twórczości literackiej, rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na piękno i bogactwo języka ojczystego, zapoznanie dzieci ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze, rozwijanie umiejętności literackich. Wśród prac, które wpłynęły znalazły się rozprawka, opowiadanie, wiersz.

Wśród wszystkich prac, które wpłynęły na konkurs, jury przyznało I, II i III miejsce.

I miejsce w konkursie zajęła Karina Kośmider z klasy V, II miejsce przypadło Zuzannie Wojtasiak z klasy IV, a III miejsce zdobyła Zofia Kasprzak z klasy V

Zwyciężczynie otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz drobne nagrody. Gratulujemy!

 

„Moje zachowanie świadczy o mnie” 

W dniach od 25 marca do 29 marca odbywały się pogadanki na godzinach wychowawczych  w klasach IV-VI pt

„Moje zachowanie świadczy o mnie – zasady savoir vivre w życiu codziennym”.

Celem debaty było zapoznanie uczniów z zasadami kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego, dostrzeżenie przez uczniów związku między ich kulturą osobistą, a postrzeganiem ich przez inne osoby, ukazanie wpływu dobrego zachowania na codzienne życie i relacje rówieśnicze, opracowanie argumentów dlaczego warto się dobrze zachowywać.

  

„Moje wygląd świadczy o mnie”

W dniach od 25 do 29 marca 2019 każda z klas naszej szkoły przygotowywała plakaty pt.

„Mój wygląd świadczy o mnie”.

Celem było rozbudzanie kreatywności i pomysłowości uczniów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności pracy w zespole, a przede wszystkim pogłębienie wiedzy o tym, jak możemy być odbierani przez otoczenie w zależności od naszego ubioru, jaki wpływ na relacje rówieśnicze może mieć wygląd zewnętrzny człowieka, jak również przedstawienie zależności między wyglądem zewnętrznym i cechami charakteru, jakie do danej osoby przypisujemy.

Każda z klas wykazała się pomysłowością i kreatywnym podejściem do realizacji zadania.

 

„Jestem grzeczny i nie wstydzę się swojego zachowania”

 

W dniach od 1 kwietnia do 5 kwietnia 2019r przeprowadzone zostały pogadanki z uczniami klas I-III nt „Jestem grzeczny i nie wstydzę się swojego zachowania”.

Celem pogadanki było rozwijanie umiejętności i nawyków oraz promowanie prawidłowych zachowań, promowanie pozytywnych postaw i zachowań uczniów, przypomnienie zasad dobrego zachowania oraz rozmowa z uczniami na temat tego, jaki wpływ na ich zachowanie mogą mieć koledzy i koleżanki, z którymi spędzają czas.

Podczas burzy mózgów i rozmowy kierowanej uczniowie wymieniali powody, dla których warto się dobrze zachowywać oraz powody, dla których nie należy powtarzać negatywnych zachowań rówieśników.

Na koniec uczniowie wykonali prace plastyczne związane z tematem pogadanki.

 

Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania

 

Jest to zbiór zasad dobrego zachowania w szkole, który został opracowany na podstawie pomysłów i zasad zgłaszanych przez wszystkie klasy naszej szkoły.

 

Po zebraniu wszystkich pomysłów i argumentów opracowana została jedną, wspólną szkolna karta zasad dobrego zachowania, których wszyscy będą starali się przestrzegać aby w naszej szkole panowała miła i życzliwa atmosfera.

 

Konkurs wiedzy „Mistrz savoir-vivre”

 

4 kwietnia 2019 roku odbył się w naszej szkole konkurs pt „Mistrz savoir vivre”. Konkurs skierowany był dla uczniów klas IV-VI.

Celem konkursu było sprawdzenie poziomu znajomości zasad dobrego zachowania czyli savoir vivre, uświadamianie celowości dobrych zachowań, utrwalenie zasad kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach.

 

Tytuł „Mistrza savoir-vivre” zajmując I miejsce zdobyła Wiktoria Erlich z klasy IV, II miejsce zajęli Wiktoria Litwin z klasy V oraz Piotr Małacha z klasy IV, a III miejsce zająć Bartosz Warda z klasy V.

 

Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne nagrody. Gratulujemy!

 

Miło nam jest poinformować, że dzięki podjętym działaniom nasza szkoła zdobyła certyfikat

 

 

Szkoły Dobrego Wychowania!