• Samorząd Uczniowski
    Samorząd Uczniowski
  • Najsympatyczniejsza klasa w szkole
    Najsympatyczniejsza klasa w szkole
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Zabawa andrzejkowa
    Zabawa andrzejkowa
  • Najsympatyczniejsza dziewczyna w szkole
    Najsympatyczniejsza dziewczyna w szkole
  • Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania
    Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania

Samorząd Uczniowski

 Samorząd aktywnie organizuje życie społeczności uczniowskiej, umożliwiając uczniom prezentację talentów i rozwój własnych zainteresowań w zakresie różnych dziedzin. Nasze przedsięwzięcia cechuje kreatywność oraz wysmakowane poczucie humoru. Angażujemy się w akcje charytatywne.

Stawiamy na pracę w zgranym zespole

 

 

WYBORY

DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

 

W październiku 2018r. odbyły się w naszej szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego. Wybory poprzedzone były jak zwykle kampanią wyborczą, która trwała od 25 września do 4 października, podczas której kandydaci oraz ich sztaby wyborcze poprzez plakaty i kampanie wyborcze  próbowały przekonać do siebie jak największą liczbę uczniów naszej szkoły.

 

 

 Samorząd  Uczniowski

 

Przewodnicząca

JOWITA CHĘŚ

 Zastępca przewodniczącej

AGATA PAWŁOWSKA

 Sekretarz

MAGDALENA CICHOŃ 

 

 Opiekun SU: mgr Diana Mazurkiewicz

  

 

Światowy dzień spódnicy

 

Pod bacznym okiem opiekuna i samorządu dnia 30 października obchodziliśmy w naszej szkole światowy dzień spódnicy. Akcja ta skierowana była tym razem do żeńskiej części naszej społeczności szkolnej.

Tego dnia wiele dziewczynek ubrało swoją ulubioną, najpiękniejszą i jedyną w swoim rodzaju spódniczkę lub sukienkę.

Do akcji przyłączyły się również panie uczące w naszej szkole.

 

Dzień krawata i muszki

 

19 października został ogłoszony dniem krawata i muszki. Akcja była skierowana do chłopców, który mieli w ten dzień ubrać się oryginalnie. Głównym elementem ich stroju miał być krawat lub mucha.

Chłopcy wykazali się pomysłowością w przygotowaniu rekwizytów.

 

Były muchy i krawaty wykonane z papieru, materiału, wstążki, a także te pożyczone od taty, brata, wujka, dziadka.

 

 

 21 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości


 Celem akcji zainicjowanej przez pedagoga szkolnego i Samorząd Uczniowski było: kształtowanie postawy wzajemnej życzliwości, rozwijanie empatii, prawidłowych relacji międzyludzkich.

 

Dzień Życzliwości

 

był to dzień wyjątkowy; pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji. Szkoła została udekorowana – oczywiście na żółto – informacjami na temat życzliwości, żółtymi balonami z wesołymi minkami.

Każda klasa przygotowała „Klasowy kodeks życzliwości” Odbył się konkurs na najbardziej sympatyczną klasę.

Dla odróżnienia i podkreślenia ważności tego dnia wszyscy uczniowie i nauczyciele byli ubrani na żółto bądź też mieli żółte akcenty ubioru.

 

 W plebiscycie na najbardziej sympatyczną i życzliwą klasę (głosami nauczycieli i pracowników szkoły) I miejsce zajęła klasa V, II miejsce zajęła klasa IV, a III miejsce zajęły ex aequo klasa II oraz oddział przedszkolny.

Zwycięskie klasy otrzymały symboliczne nagrody.

 

Zabawa andrzejkowa

  

29 listopada odbyła się w naszej szkole zabawa andrzejkowa dla klas IV-VI. Ci, którzy przybyli na zabawę by potańczyć przy dźwiękach swojej ulubionej muzyki mieli również okazję powróżyć sobie, co czeka ich w przyszłości.

Fantastyczne wróżby przygotowali uczniowie poszczególnych klas. Były tradycyjne serca z imionami przyszłej żony lub przyszłego męża, smakowite babeczki z wróżbami, wróżby z kolorami.

 

Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak zdecydowanie wróżby balonowe, których w tym roku było co niemiara.

Wszyscy świetnie się bawili, a zabawę dodatkowo umiliły również układy taneczne przygotowane przez nasze tancerki z klasy V i VI.

Wszystkim uczestnikom zabawy życzymy, aby ich wróżby jak najszybciej się spełniły.

  

Szkoła Dobrego Wychowania

 

Nasza szkoła brała w tym roku szkolnym udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła Dobrego Wychowania organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego i Instytut Badań nad Demokracją.

Celem konkursu było zapoznanie dzieci ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze.

Konkurs trwał od 15 października 2018r do 15 kwietnia 2019r.

 

W ramach konkursu w naszej szkole odbył się szereg działań mających na celu promowanie dobrego zachowania oraz zasad savoir-vivre w życiu codziennym.

 

Szkolny Konkurs Literacki

 

W dniach od 15 do 25 marca 2019r.został przeprowadzony konkurs literacki na opracowanie pracy pisemnej na temat

„Moje zachowanie świadczy o mnie”.

 

Celem konkursu było zachęcenie uczniów do pisania oraz prezentowania własnej twórczości literackiej, rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na piękno i bogactwo języka ojczystego, zapoznanie dzieci ze standardami dobrego wychowania oraz wskazanie jaki ma ono wpływ na codzienne życie, jak i relacje rówieśnicze, rozwijanie umiejętności literackich. Wśród prac, które wpłynęły znalazły się rozprawka, opowiadanie, wiersz.

Wśród wszystkich prac, które wpłynęły na konkurs, jury przyznało I, II i III miejsce.

I miejsce w konkursie zajęła Karina Kośmider z klasy V, II miejsce przypadło Zuzannie Wojtasiak z klasy IV, a III miejsce zdobyła Zofia Kasprzak z klasy V

Zwyciężczynie otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz drobne nagrody. Gratulujemy!

 

„Moje zachowanie świadczy o mnie” 

W dniach od 25 marca do 29 marca odbywały się pogadanki na godzinach wychowawczych  w klasach IV-VI pt

„Moje zachowanie świadczy o mnie – zasady savoir vivre w życiu codziennym”.

Celem debaty było zapoznanie uczniów z zasadami kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego, dostrzeżenie przez uczniów związku między ich kulturą osobistą, a postrzeganiem ich przez inne osoby, ukazanie wpływu dobrego zachowania na codzienne życie i relacje rówieśnicze, opracowanie argumentów dlaczego warto się dobrze zachowywać.

  

„Moje wygląd świadczy o mnie”

W dniach od 25 do 29 marca 2019 każda z klas naszej szkoły przygotowywała plakaty pt.

„Mój wygląd świadczy o mnie”.

Celem było rozbudzanie kreatywności i pomysłowości uczniów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności pracy w zespole, a przede wszystkim pogłębienie wiedzy o tym, jak możemy być odbierani przez otoczenie w zależności od naszego ubioru, jaki wpływ na relacje rówieśnicze może mieć wygląd zewnętrzny człowieka, jak również przedstawienie zależności między wyglądem zewnętrznym i cechami charakteru, jakie do danej osoby przypisujemy.

Każda z klas wykazała się pomysłowością i kreatywnym podejściem do realizacji zadania.

 

„Jestem grzeczny i nie wstydzę się swojego zachowania”

 

W dniach od 1 kwietnia do 5 kwietnia 2019r przeprowadzone zostały pogadanki z uczniami klas I-III nt „Jestem grzeczny i nie wstydzę się swojego zachowania”.

Celem pogadanki było rozwijanie umiejętności i nawyków oraz promowanie prawidłowych zachowań, promowanie pozytywnych postaw i zachowań uczniów, przypomnienie zasad dobrego zachowania oraz rozmowa z uczniami na temat tego, jaki wpływ na ich zachowanie mogą mieć koledzy i koleżanki, z którymi spędzają czas.

Podczas burzy mózgów i rozmowy kierowanej uczniowie wymieniali powody, dla których warto się dobrze zachowywać oraz powody, dla których nie należy powtarzać negatywnych zachowań rówieśników.

Na koniec uczniowie wykonali prace plastyczne związane z tematem pogadanki.

 

Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania

 

Jest to zbiór zasad dobrego zachowania w szkole, który został opracowany na podstawie pomysłów i zasad zgłaszanych przez wszystkie klasy naszej szkoły.

 

Po zebraniu wszystkich pomysłów i argumentów opracowana została jedną, wspólną szkolna karta zasad dobrego zachowania, których wszyscy będą starali się przestrzegać aby w naszej szkole panowała miła i życzliwa atmosfera.

 

Konkurs wiedzy „Mistrz savoir-vivre”

 

4 kwietnia 2019 roku odbył się w naszej szkole konkurs pt „Mistrz savoir vivre”. Konkurs skierowany był dla uczniów klas IV-VI.

Celem konkursu było sprawdzenie poziomu znajomości zasad dobrego zachowania czyli savoir vivre, uświadamianie celowości dobrych zachowań, utrwalenie zasad kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach.

 

Tytuł „Mistrza savoir-vivre” zajmując I miejsce zdobyła Wiktoria Erlich z klasy IV, II miejsce zajęli Wiktoria Litwin z klasy V oraz Piotr Małacha z klasy IV, a III miejsce zająć Bartosz Warda z klasy V.

 

Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne nagrody. Gratulujemy!

 

Miło nam jest poinformować, że dzięki podjętym działaniom nasza szkoła zdobyła certyfikat

 

 

Szkoły Dobrego Wychowania!